Ексфолиране и грижа за кожата - Clinique Exfoliating Scrub



От много време избягвам да напиша това ревю, защото продуктът ми е толкова любим, че се опасявах, че няма да прозвуча достатъчно обективно. Сега, след повече от година ползване и няколко рязки промени в състоянието на кожата ми, мога абсолютно категорично да заявя, че Clinique Exfoliating scrub е един незаменим продукт за мен.

Преди да продължим, искам да вметна кратко разяснение. Ексфолиране е процесът по премахване на мъртви клетки от повърхността на кожата. Има два начина за ексфолиране – химичен и мануален (т.е. да използвате ръцете си). Химичните ексфолианти са например BHA & AHA киселини, те се смятат за по-нежни към кожата, защото я почистват чрез пилинг – AHA&BHA киселините нежно отстраняват слоя от мъртви клетки. Мануалните методи за ексфолиране са напр. скрабове, муселинови или микрофибърни кърпи - те, като цяло се смятат за по-агресивни към кожата, защото когато търкате лицето си с ръце, се създава топлина, която в комбинация с ексфолиращите частици може да предизвика раздразнение и зачервяване. 

И така, продължаваме към самия продукт. Използвам го повече от година, като през този период кожата ми премина от комбинирана към нормална и отново към комбинирана. Признавам си, докато беше нормална, много се разглезих и не си давах достатъчно зор с ексфолирането. Но от няколко седмици насам кожата ми рязко се влоши, започнаха да ми стават черни точки, пъпки, омазняваше се повече и за капак точно в този период много пътувах и нямах възможност да разнасям скраба със себе си, така че го използвах съвсем рядко. Имаше един момент, в който бях толкова отчаяна, че бях готова да отида на козметик, а това не ми се е случвало от години. Преди седмица най-накрая пуснаха топлата вода в Младост и се отдадох на една дълга баня, като използвах почти всички продукти, които имах. Реших да търкам лицето си една минута с този скръб, като броях на глас – обърнах внимание на брадичката, челото, бузите, зоната около носа. 

Наистина е трудно да ви опиша колко добър резултат има при мен този скраб. Кожата ми става невероятно мека, новите пъпки се успокояват и завяхват, като аз не забелязвам раздразнение, старите пъпки и тъмните петна заздравяват по-бързо. Дребните пъпчици, които предизвикват онова усещане за „драскане“ изчезват, черните точки намаляват и кожата ми изглежда много освежена и здрава.

За две седмици редовно ползване – т.е. 2 пъти седмично, защото кожата ми беше доста зле, състоянието й видимо се подобри, но продължавам да търкам лицето си по горе-долу една минута. Това в никакъв случай не е продукт за ежедневно ползване, по принцип се старая в рамките на две седмици да го използвам около три пъти, в зависимост от състоянието на кожата ми.

Скрабът няма парфюм, но има в състава си ментол, който охлажда кожата и след като я изплакнете, се усеща отново охлаждане. Лично за мен, в началото беше доста груб, но в последствие свикнах с него, знаете, че кожата ми е чувствителна, скрабът не я раздразва, но ако го ползвате за пръв път бих ви посъветвала да сте внимателни.

Без значение в какво състояние е била кожата ми – нормална или комбинирана, никога не съм забелязвала пресушаване или опъване, след използването му. Опасявах се, че с този ментол и едрите частици, скрабът ще пресуши кожата ми, но нямаше такова нещо. Кожата оставаше гладка и мека. Разбира се, винаги я хидратирам след това, но без да използвам по-силен хидратиращ крем.

При мен този скраб има почти магически ефект и не искам да ви подлъгвам, че може и при вас да е така. Ползвала съм немалко продукти на Clinique и определено се отразяват отлично на кожата ми, но съм чувала и много негативни ревюта. Clinique e една от онези марки, които или страшно много харесваш, или не можеш да понасяш. Аз лично съм с две ръце за този скраб и смятам, че ако обичате да използвате подобни продукти, ще останете доволни.

Етикети: ,